Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

5 istotnych czynników wpływających na pozycjonowanie lokalne 🔔

28 sierpnia 2017 | 1 Komentarz



Pozycjonowanie lokalne oparte jest na frazach kluczowych, które zawierają konkretną lokalizację miejsca lub obszaru danej firmy albo poszukiwań danego produktu lub usług przez potencjalnych klientów. Pozycjonowanie lokalne wykorzystuje geolokalizację wyników.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Użytkownicy wyszukując konkretne produkty lub usługi w swoim otoczeniu otrzymują sprecyzowane wyniki dla miejsc w których znajdują się w danej chwili. Taka forma dotarcia do klientów jest coraz bardziej popularna i przynosi wymierne korzyści. Wzrasta pozycja i wartość strony w wyszukiwarce Google, współczynnik konwersji jest lepszy, oferta dociera do grupy docelowej, przedsiębiorcy zyskują nowych klientów. Firmy, które promują swoją działalność poprzez pozycjonowanie lokalne mają znacznie mniejszą konkurencję w Internecie. Najwyższe wyniki w wyszukiwarce starają się osiągnąć konkurenci z najbliższej okolicy, a nie z całej Polski. Warto również zaznaczyć, że inwestycja w pozycjonowanie lokalne jest stosunkowo tanią formą reklamy, która przynosi duży i szybki zwrot inwestycji. Poniżej spróbujemy odpowiedzieć na pytanie jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie lokalne.

Właściwa optymalizacja strony

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie lokalne jest właściwa optymalizacja strony internetowej. Na stronie powinny znajdować się frazy lokalne, najlepiej nazwy miast, czy dzielnic. Frazy te mogą być użyte w adresie URL, w tytule i podtytułach strony, w meta opisach, w nagłówkach, w stopce strony, czy w samej treści.

agencja SEO Wrocław

Pozytywnie ocenianym przez serwis Google jest dodanie bloga do głównej strony. Blog pozwala na dodawanie nowych treści na stronę oraz rozszerza liczbę fraz kluczowych. Wartościowy content pozwala zdobyć większą liczbę unikalnych wejść oraz sprawia, że użytkownicy spędzają więcej czasu na stronie. Kolejnym działaniem wspierającym optymalizację strony jest zdobywanie wartościowych linków. Linki z innych stron internetowych przekierowujące do strony firmowej zwiększają jej pozycję w wyszukiwarce. Google ocenia daną stronę za wartościową gdy linki znajdują się w lokalnych katalogach, bazach firm, regionalnych forach i portalach czy na podobnych stronach.

Geolokalizacja

Geolokalizacja pozwala na prezentowanie użytkownikom lokalnych wyników wyszukiwania na podstawie lokalizacji w jakiej się znajdują. Już co drugi Polak posiada smartfona z dostępem do Internetu, zaś w 2020 roku szacuje się, że internet w telefonie będzie miała każda osoba. Geolokalizacja wskaże gdzie znajduje się najbliższy mechanik, jaka restauracja jest najlepiej oceniana w okolicy lub który hotel jest najtańszy. Przedsiębiorcy, którzy postawili na pozycjonowanie lokalne będą wyświetlani jako pierwsi.

Narzędzia Google

Gogole oferuje szereg narzędzi, które ułatwiają pozycjonowanie lokalne. Najważniejsze z nich to Google Maps oraz Google Moja Firma. Każda firma, która chce osiągnąć wartościowe wyniki wyszukiwania musi mieć założoną i zweryfikowaną wizytówkę Google. W wizytówce Google Moja Firma można dodać nazwę firmy, dane adresowe, godziny otwarcia, kategorię działalności oraz zdjęcia, np. siedziby firmy. Na profilu Google Moja Firma klienci mogą dodawać oceny i opinie proponowanych usług i towarów. Niestety niepochlebne opinie i negatywne oceny nie są usuwane przez serwis Google jeżeli zawierają merytoryczną krytykę.

opinie w Google maps

Social media

Znacząca rola social mediów w marketingu jest już oczywistym faktem. Coraz więcej firm buduje relacje z klientem, informuje o promocjach czy nowych produktach za ich pośrednictwem. Planując strategię działań poprzez social media warto uwzględnić lokalny charakter firmy.  Zadawać pytania lokalnym odbiorcom, odpowiadać na sugestię lub komentarze, organizować konkursy. Widoczność w social media pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Odbiorcy przechodzą z profilu na stronę lub wyszukują firmy w wyszukiwarce. Zwiększa się liczba konwersji i unikalnych wejść. Najczęściej wykorzystywane w działalności lokalnej media społecznościowe to Facebook, Twitter i Instagram. W Polsce popularność zyskują powoli Yelp i Foursquare (ten od razu pokazuje w tle mapę naszej lokalizacji, dodatkowo przenosi nas na listę wyszukiwań dla miasta, w którym się znajdujemy), które wspierają pozycjonowanie lokalne. Za pośrednictwem Yelp można oceniać i publikować opinie o firmach. Przedsiębiorcy umieszczają dane adresowe, godziny otwarcia i przedstawiają ofertę. Na świecie od 2014 roku za pośrednictwem Yelp można zamówić kwiaty, czy umówić się na manicure. Za pośrednictwem Foursquare miliony ludzi na całym świecie melduje swoje miejsca pobytu, ocenia restauracje, hotele czy dyskoteki. W Polsce Foursquare nie osiągnęło popularności jak w pozostałej części świata, ale dobrze być tam przed konkurencją.

lodziarnie we Wrocławiu Foursquare

Unikalne treści

Każda strona internetowa musi zawierać wszystkie informacje dotyczące przedsiębiorstwa i jednocześnie zainteresować klienta czy usługobiorcę. Najważniejszym elementem przy tworzeniu contentu są unikalne treści. Skopiowane treści z innych stron powodują, że Google ocenia daną witrynę jako plagiat, co skutkuje brakiem wyników w wyszukiwarce. Często popełnianym błędem jest kopiowanie opisów produktów ze strony producenta. Każdy tekst, nawet opis produktu musi być oryginalną, nową treścią.

Możliwości pozycjonowania lokalnego są przez wielu przedsiębiorców niewykorzystane. Jest to ogromny błąd, ponieważ wielu potencjalnych klientów kupuje lub zleca usługi konkurencji. Obecność w wyszukiwaniu lokalnym zwiększa wiarygodność firmy, a zainwestowany czas i pieniądze szybko zwracają się.







Komentarze:


Jeden komentarz dotyczący: “5 istotnych czynników wpływających na pozycjonowanie lokalne 🔔

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla:

Home.pl
PCC Rokita
Nasza Grupa Medyczna - NGM
Magic&Style.com
Exapro
BHP Gabi
Barrisol Pomorze
Dom Maklerski BDM S.A.
Gastroline - logo
Internet Stores
Pflegehelden
DEKO - pozycjonowanie firmy przez LTB