Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

Czy warto powielać dobry content ?

30 czerwca 2016 | 5 Komentarzy


Zamieszczanie tej samej treści na stronach swoich klientów szkodzi ich jakości i pozycjom w rankingu Google. To na pozór oczywiste, ale okazuje się, że nawet wiele osób działających w branży SEO ma w tej kwestii pewne wątpliwości.

Powielanie contentuPrzygotowując stronę internetową na potrzeby swojej firmy można czasem skorzystać z półgotowych narzędzi, gdzie kreator stron tworzy całą witrynę, dobiera treść, ilustracje, wstawia linki. Treść na stronie wydaje się wartościowa, jest ciekawa i atrakcyjna. Z takiego narzędzia korzysta nawet kilkaset firm z podobnej branży – ale na wszystkich stworzonych stronkach pojawia się ten sam content.

Okazuje się, że nawet bardzo dobra treść, jeśli jest wiele razy powielona, traci swoją wartość pod kątem SEO. Dotyczy to zarówno strony źródłowej jak i strony na którą treść została skopiowana. A przez to nie tylko nie daje dobrych efektów, ale wręcz może przynieść naszej stronie negatywne skutki. Warto więc sprawdzić unikalność tekstów, a także dbać o to aby nasze teksty które znajdują się na stronie nie zostały powielane.

Tagi: , , ,



Komentarze:


5 komentarze do “Czy warto powielać dobry content ?

  1. Bartek

    Nie ma co do tego wątpliwości, można powiedzieć ‚unique content is the king’, żeby wyrazić to dosadnie. W artykule dobrze podkreślone jest, że praktyki ‚powielania’ contentu mogą prowadzić do negatywnych skutków. Osobiście trzymam się od tego daleko.

    Odpowiedz
  2. Piotr Wiernicki

    Nie do końca się zgadzam, że treść z serwisu źródłowego traci na znaczeniu jeśli inni nas powielają. Widziałem kiedyś przypadki, że duże serwisy typu onet.pl kopiowały tekst z małych, lokalnych serwisów i znajdowały się wyżej w wynikach wyszukiwania, ale to raczej wyjątki potwierdzające regułę.

    Moim zdaniem boty umieją rozpoznać (pewnie po dacie indeksacji i autorytecie strony) który tekst jest źródłowy, a który to duplicate content i dzięki temu premiują serwis z którego pochodzi tekst.

    Odpowiedz
  3. Marcin

    Podobne przypadku, o których wspomina Piotr, opisane są również na: seosherpa.com/seo-experiments/. Według tego artykułu, w rankingu wygrywa ten, kto jest: „większy, starszy i ma lepszą renomę”. Według SEOsherpa wyżej rankuje większy od tego, który opublikował treść jako pierwszy. Mało uczciwe…

    Odpowiedz
  4. Mateusz

    Mam podobne zdanie jak wyżej kolega. A mógłbym prosić przykład, że strona z której treść jest powielona traci ? (Zakładamy wysoki autorytet tej strony, a nie sytuację, że duży portal kradnie)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla: