Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

Google testuje czarny kolor linków

10 maja 2016 | 4 komentarze



Google testuje wyświetlanie czarnych linków w wynikach wyszukiwarki, zamiast dobrze znanych niebieskich odnośników. Poza używaniem czerwonego koloru w Google China aż do tej pory nie używano innych kolorów poza niebieskim.

Kolory w Google

Do niedawna linki wyświetlane w wyszukiwarce Google miały charakterystyczny, jasnoniebieski kolor. Niektórzy użytkownicy zauważyli na początku maja, że linki te zmieniły kolor na… czarny. Skąd taka zmiana?

Nie pierwszy raz Google przeprowadza testy A/B – dzięki tej metodzie można porównać, jak użytkownicy reagują na różne wersje strony internetowej. Niedawno projektanci Google próbowali wybrać między tekstem linków w jaśniejszym i ciemniejszym odcieniu błękitu. Później przetestowali aż 41 odcieni, jednak przyniosło to pewną konkluzję – wybrano wreszcie jeden kolor, a firma zarobiła ekstra 200 milionów dolarów.

Google często podejmuje testy, zmieniając w jakiś sposób wygląd wyszukiwarki – zmiana ta jest widoczna tylko wśród części użytkowników. Google bada ich reakcje zanim zdecyduje, że daną zmianę warto wprowadzić w całej wyszukiwarce dla wszystkich użytkowników. W ten sposób zmienia się wygląd wyszukiwarki, układ wyników czy… kolor linków.

Google wyniki czarne

Po co to wszystko?

Do tej pory link był jasnoniebieski. Jeśli użytkownik raz w niego kliknął i wszedł na daną stronę, wyszukiwarka to zapamiętywała i link wyświetlał się w kolorze odrobinę ciemniejszym. Teraz, jeśli wszystkie linki będą czarne, takie rozróżnienie nie będzie możliwe. Czyżby o to chodziło Google? Pierwsze wrażenia użytkowników, którzy zauważyli zmianę w swojej wyszukiwarce, nie były zbyt pozytywne.

Tagi: , ,







Komentarze:


4 komentarze do “Google testuje czarny kolor linków

  1. Michał Barczyk

    W internecie ciężko będzie przezwyciężyć motyw niebieskiego hiperłącza. Ale ztonowanie kolorów doprowadzi do mniejszej rozpoznawalności reklam AdWords w wynikach wyszukiwania. Kto wie, czy wyniki nie będę w przyszłości przeplatane organic/paid.

    Odpowiedz
  2. Ryszard

    No tak, zmiany musza być testowane, bo różnica w przychodach idąca w dziesiątki lub setki milionów dolarów jest istotna dla akcjonariuszy. Jeśli to zda egzamin, to na pewno wprowadzą nie oglądając się na przyzwyczajenia internautów. Wyniki organiczne robią się coraz mniej istotne – AdWords, Mapa, Obrazy, Wiadomości, a na koniec na trzecim ekranie organic. 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla: