Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

25 kwietnia 2017 | 5 komentarzy



Obecnie coraz więcej osób ma świadomość, że aby zaistnieć w biznesie należy posiadać stronę internetową. Coraz więcej sklepów oprócz posiadania punktów stacjonarnych oferuje również sprzedaż internetową. Samo posiadanie witryny w sieci jednak nie wystarczy.

Aby dotrzeć do potencjalnych klientów zainteresowanych produktami, które sprzedajemy, potrzebna jest  widoczność naszej firmy w internecie. Jednym z najprostszych oraz najtańszych sposobów reklamy jest pozycjonowanie. Na rynku można znaleźć wiele firm, które posiadają w ofercie tego typu usługę. Chcąc rozpocząć działania nad stroną często wielu z nas zastanawia się ile tak naprawdę kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego.

Aby nasz sklep tak jak każda inna strona internetowa mógł osiągać wysokie wyniki w wyszukiwarce, potrzebny jest szereg działań. Trzeba dodać, że aby efekty mogły być dobre oraz długotrwałe  potrzebny jest czas. Pozycjonowanie nie może być traktowane jako usługa na miesiąc czy też dwa. Aby utrzymać zdobyte pozycje i nie zostać prześcigniętym przez konkurencję cały czas trzeba pracować nad stroną. Dodatkowo trzeba pamiętać, że Google co jakiś czas wprowadza zmiany w algorytmach, które trzeba bacznie obserwować. Ważna jest też jakość wykonywanych działań przez agencję lub freelancerów. Jeżeli strona w efekcie działań pozycjonerskich osiągnie w bardzo szybkim tempie, często nie zawsze odpowiednimi technikami wysokie pozycje w wyszukiwarce, może zostać źle odebrana przez algorytmy wyszukiwarki, a co za tym idzie mogą zostać nałożone na nią kary ze strony Google.

Szukając zatem najtańszej oferty musimy liczyć się z tym, że jakoś usług może nie być zgodna z naszymi oczekiwaniami.

Jakie czynniki wpływają na koszt pozycjonowania?

  • konkurencyjność branży
  • dobór słów kluczowych
  • ilość słów kluczowych
  • jakość strony i historia domeny

Jednym z ważnych czynników określających koszty pozycjonowania jest określenie konkurencyjności danej branży i tym samym fraz do pozycjonowania. Im większa jest konkurencja rynku, na którym działamy, tym trudniejsze będzie osiągnięcie wysokich pozycji oraz wyprzedzenie konkurencji. Ważne jest, aby określić obszar na jakim pozycjonowany ma być sklep – inne działania oraz związane z nimi koszty potrzebne są dla działań lokalnych a inne dla ogólnopolskich.

Często wielu klientów błędnie myśli, że aby uzyskać dobre wyniki dla strony najlepszym rozwiązaniem jest wybór kilku, tych najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę słów kluczowych . Trzeba pamiętać, że nie zawsze najbardziej  ogólne słowa z największą ilością wyszukiwań przełożą się na dobrą konwersję naszego sklepu. Wybierając słowa kluczowe, warto oprócz kilku fraz ogólnych skupić się na tych bardziej produktowych. Klienci szukając różnych produktów w Internecie często wpisują konkretne, określone nazwy produktów.

Ważnym aspektem jest odpowiednia ilość słów kluczowych. Mając sklep z dużym asortymentem ciężko będzie osiągnąć dobre rezultaty pozycjonując na zaledwie kilka fraz. Przy witrynach e-commerce najlepiej sprawdza się pozycjonowanie long tail czyli pozycjonowanie na dużą ilość fraz, szczególnie produktowych. Takie słowa kluczowe często mogą generować lepszy ruch na stronie, a w efekcie sprzedaż  Koszty jakie trzeba ponieść przy pozycjonowaniu strony zależne są również od jakości naszej strony. Ważnym elementem jest unikalność oraz jakość tekstów (np. opisów produktów na stronie). Często zdarza się, że treść na stronie skopiowana jest z innej witryny, opisy różnych produktów są zaczerpnięte np. ze strony producenta. W takim przypadku niezbędne jest utworzenie nowych treści.

Istotną kwestią jest historia linków wychodzących oraz dochodzących do strony. Jeżeli domena jest nowa, pierwszym krokiem będzie dorównanie konkurencji, która może już od dawna pracować nad pozycją swojej witryny. Trzeba pamiętać, że konkurencja nie śpi i ciągle pracuje nad osiągnięciem bądź też utrzymaniem swojej pozycji na rynku. Jeżeli natomiast strona ma już swoją historię, należy sprawdzić jakość linków – czy są dobrej jakości i nie szkodzą naszej stronie, bądź też czy na stronę nie została w przeszłości nałożona żadna kara ze strony Google.

Zakres cen za SEO dla sklepów

Jak widać jest wiele czynników, które wpływają na cenę pozycjonowania. Jeżeli zależy nam na dobrej jakości wykonywanych usług musimy liczyć się z kosztami, które jednak po osiągnięciu dobrych wyników z pewnością się zwrócą. Należy wziąć pod uwagę fakt, iż pozycjonowanie strony wiąże się z poświęceniem czasu ze strony firmy pozycjonującej, oraz wykonaniem szeregu działań. Trzeba pamiętać że proces pozycjonowania to między innymi przeprowadzenie audytu i optymalizacji serwisu, tworzenie dobrej jakości artykułów i pozyskiwanie linków, na co potrzebne są środki oraz czas.  Koszty pozycjonowania, w zależności od branży i obszaru mogą wahać się w granicach od kilkuset złotych do kilku tysięcy.

Najprostsze sklepy internetowe można pozycjonować w abonamencie wynoszącym około 500 – 600 złotych, należy jednak mieć na uwadze fakt, iż w takim budżecie nie osiągniemy wysokich pozycji dla słów z dużą liczbą wyszukań. Pamiętajmy, że często w budżecie należy zmieścić również koszt napisania tekstów produktowych – tutaj stawki są różne, ale zwykle wahają się od 2 do nawet 10 złotych za jeden produkt. (oczywiście są również droższe, jeżeli sklep wymaga długiego opisu technicznego, np. telewizora czy laptopów – taki tekst może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych).

Większość nowych sklepów pozycjonuje się w kwocie w zakresie od 1000 do 4000 złotych, natomiast większe sklepy, które chcą budować ogólnokrajową renomę wymagają kwot rzędu od 4000 zł do nawet 15 – 20 tysięcy złotych miesięcznie.

Należy mieć na uwadze, że powyższe ceny dotyczące sklepów działających na terenie Polski. Ceny za usługi skierowane na rynek np. niemiecki będą odpowiednio wyższe – średnio 3-4 razy.

Trzeba przy tym jednak wziąć pod uwagę kondycję naszej strony oraz fakt jakie działania są potrzebne do wypozycjonowania witryny.

Najczęściej firmy zajmujące się pozycjonowaniem oferują 2 modele rozliczeń z klientami:

  • abonament
  • płatność tylko za efekt

Wielu klientów najczęściej zainteresowanych jest płatnością tylko za efekt, a nie abonamentem. Wynika to z obawy, że pieniądze zostaną wydane, a efektów niestety nie będzie widać. Płatność za efekt nie jest dobrym rozwiązaniem w kontekście pozycjonowania sklepów internetowych. Trzeba pamiętać o tym, że są to na ogół witryny z bogatym asortymentem, wymagające sporo wysiłku aby osiągnąć wysokie pozycje. Jeżeli firma posiada od początku budżet, jest w stanie rozsądnie rozplanować działania dla witryny oraz pozwolić sobie na ich większą ilość, np. na umieszczanie artykułów na wartościowych zewnętrznych portalach. Jest to również korzystne z perspektywy klienta.

Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Opłata abonamentowa jest stała i nie wzrasta ze względu na wysokie pozycje, jest niższa niż w przypadku płatności tylko za efekt. Nie powinniśmy również obawiać się, że zostaniemy oszukani, a nasze pieniądze mówiąc kolokwialnie zostaną wyrzucone w błoto. Większość profesjonalnych firm zajmujących się SEO, udostępnia klientom narzędzia do monitoringu pozycji oraz raporty z przeprowadzonych działań.

Tagi: ,







Komentarze:


5 komentarze do “Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

  1. Łukasz Szymkowiak

    Hej
    IMO dobrym sposobem rozliczania się agencji ze sklepem, jest rozliczanie się za wzrost ruchu organic + (opcjonalnie) refferal. To sytuacja win-win, agencja robi SEO pod wartościowe frazy, a sklep notuje więcej ruchu, który sklep musi umieć przekuć na konwersje. W tym modelu nie potrzeba raportów z pozycji, gdzie różne systemy cieszą się różnym zaufaniem. Klient też nie zarzuci “brak efektu”, jeśli w GA rzeczywiście będzie widać wzrost liczby użytkowników.

    Odpowiedz
    1. Seo.ltb.pl Autor wpisu

      Nie zamykamy się na żadne ramy ale z taką kwotą można bezpiecznie działać w przypadku – przypominamy – firm, które aspirują do miana liderów.

      Odpowiedz
    1. Seo.ltb.pl Autor wpisu

      Renegocjowanie warunków umowy to oczywiście pierwsze, co przychodzi na myśl, ale nie jest niczym dziwnym, że klient niekoniecznie wyrazi aprobatę. Można natomiast spróbować zaproponować mu konkretne działania dodatkowe, które mogą podbić wyniki – tutaj oczywiście cały czas mówimy o stosunkowo niskim budżecie np. 1-2 tysiące złotych. Takimi działaniami może być np. jakiś deal z blogerami, ewentualnie przeznaczenie pieniędzy na publikację art. w popularnych serwisach (tam publikacja jest droga, więc gdybyśmy wykorzystywali wszystkie pieniądze z abonamentu, nic byśmy nie zarobili, a jak wiadomo, w SEO nic nie jest pewne, dlatego nawet potencjalna inwestycja CAŁEGO budżetu klienta jest ryzykiem – może z tego nie być zwrotu [tutaj oczywiście pod postacią wysokich pozycji]).

      Bardziej sprawdzonym sposobem jest “przetransferowanie” budżetu na działania on-site. Sklep nie musi mieć ale może mieć blog/poradnik, z którego po pierwsze linkujemy wewnętrznie, po drugie wzmacniamy stronę pod keywordsy, po trzecie dajemy sobie szansę na to, że ktoś nas podlinkuje.

      Wracając do zasadniczej kwestii Twojego pytania:

      Teoretycznie dobry seowiec od początku powinien przewidywać czy fraza rzeczywiście jest trudna czy też nie. Jeśli “wejdzie na minę”, to rzeczywiście może mieć problem. Na pewno odradzamy w takiej sytuacji uparte powielanie działań, które do tej pory nie dawały rezultatu. Warto przeanalizować dotychczasową strategię i ewentualnie pójść w inną stronę.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla:

Home.pl
PCC Rokita
Nasza Grupa Medyczna - NGM
Magic&Style.com
Exapro
BHP Gabi
Barrisol Pomorze
Dom Maklerski BDM S.A.
Gastroline - logo
Internet Stores
Pflegehelden
DEKO - pozycjonowanie firmy przez LTB