Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

Instagram a promocja marki – dowiedz się dlaczego musisz korzystać z tego narzędzia

2 marca 2017 | 1 Komentarz



Instagram jest obecnie jedną z najpopularniejszych aplikacji mobilnych i z roku na rok zyskuje coraz większe znaczenie. Tempo jego rozwoju sprawia, że jest to jeden z najbardziej liczących się mediów społecznościowych na świecie.

Potencjał Instagrama

Instagram został założony w 2010 roku, a 2 lata później został wykupiony za blisko 2 mld dolarów przez Facebook’a. Obecnie aplikacja zrzesza ponad 500 mln użytkowników, a liczba ta stale rośnie. W Polsce dopiero niedawno Instagram został doceniony, nasz obecny wynik to około 3.2 mln użytkowników. Trend jest jednak progresywny i wszystko wskazuje na to, że Instagram powtórzy w naszym kraju sukces Facebooka. Dlatego właśnie, warto się zainteresować tą platformą przede wszystkim pod kątem marketingowym. Instagram generuje doskonałą grupę docelową, składającą się głównie z młodych osób w wieku od 15 do 25 lat. Jest to pokolenie, które wychowało się w kulturze obrazkowej i tylko takie przekazy są dla niego skuteczne. Promocja na Instagramie jest bardzo opłacalna, a przy tym darmowa i banalnie prosta. Odkąd Facebook dokonał zakupu Instagrama, pojawia się tam coraz więcej możliwości biznesowych, dzięki czemu  łatwiej jest się promować, a nawet zarabiać pieniądze.

instagram-polubienia

Jak wypromować swoją markę na Instagramie?

Reklama otacza nas ze wszystkich stron, a media społecznościowe wydają się być obecnie najskuteczniejszą formą przekazu. Powoli zanikają pokolenia, które nie mają styczności z internetem, a te nowe od samego początku są od niego uzależnione. Na wszystkich mediach społecznościowych prowadzenie kampanii reklamowych odbywa się w podobny sposób, jednak Instagram wyróżnia zasadnicza i bardzo istotna cecha – bazuje on na obrazie, który obecnie najlepiej trafia do świadomości odbiorców. Za pomocą trafnego, atrakcyjnego i budzącego emocje zdjęcia, jesteśmy w stanie doskonale promować nasz produkt, usługę czy markę. Promocja na Instagramie odbywa się za pomocą zdobywanych followersów, umieszczanych treści oraz prowadzonych kampanii.

Kampanie reklamowe

Promocję należy rozpocząć od założenia konta, które powinno być prowadzone w świadomy i zorganizowany sposób. Konto na Instagramie najlepiej połączyć z posiadanym kontem na Facebooku. Taki zabieg nie jest wymagany, jednak daje on nam o wiele więcej możliwości w późniejszej promocji produktu czy usługi. Połączenia tych kont można dokonać na dwa sposoby, po pierwsze za pomocą Business Managera znajdującego się na Facebooku, po drugie za pomocą ustawień na fanpage’u Facebooka. Po tak dokonanej fuzji kont, możemy skorzystać z narzędzia Power Editor (znajdującego się w Business Manager Facebook) i stworzyć pierwszą kampanię.

instagram-aplikacja
Następnie dokonujemy wyboru celu naszej kampanii. Na dzień dzisiejszy, posiadamy możliwość wyboru trzech celów – reklama przekierowującą do witryny, instalacje aplikacji na urządzenia przenośne oraz wyświetlanie filmu. Niestety, nie możemy ustawić za cel konkretnego działania, takiego jak np. konwersja w witrynie, jednak możemy je śledzić na poziomie ustawień reklamy.
Kolejnym wyborem jest grupa docelowa, do której ma trafić nasz przekaz. Ty sam wiesz najlepiej kim są twoi klienci, teraz zastanów się w jakim są wieku oraz jaka wśród nich przeważa płeć. Dzięki fuzji Instagrama z Facebookiem, automatycznie zostaną pobrane ustawienia, w przypadku jeżeli prowadziłeś już wcześniej podobne kampanie. Pamiętaj, że każda grupa docelowa reaguje na inne przekazy tak więc odpowiednio przemyśl treść swojej reklamy.

Po dokonaniu wszystkich ustawień, czas przejść do sedna, czyli umieszczenia swojej reklamy. Zasadniczo,  zamieszczana w niej treść niewiele się różni od postu ograniczonego. Jedyna różnica polega na tym, że taki post jest oznaczony jako sponsorowany. Niemniej jednak umieszczona grafika, powinna być odpowiednio przemyślana. Panują tu określone standardy, zazwyczaj zdjęcie występuje w formacie 1:1, a film nie może trwać dłużej niż 30 sec. Maksymalna rozdzielczość grafiki wynosi 1080px/1080px i nie może ona zawierać więcej niż 20% tekstu. Postaraj się, by zdjęcie było bardzo atrakcyjne, przykuwające uwagę. Twoim celem, jest zmuszenie użytkownika do zatrzymania się na twoim poście w trakcie rutynowego scrollowania.

Jak zdobywać followersów na Instagramie?

Im większa liczba obserwujących tym większy prestiż, dotyczy to zarówno marek jak i osób indywidualnych. Strategie pozyskiwania nowych odbiorców, należy rozpocząć od samego wyglądu profilu. W opisie powinniśmy w krótki i trafny sposób opisać siebie lub swoją działalność oraz podać dane kontaktowe w postaci maila. Jeżeli posiadasz swoją stronę internetową, blog lub konto na Facebooku koniecznie umieść tam do niego link. Jest to dobra możliwość dla fanów SEO, mimo iż umieszczony tam adres jest linkiem nofollow. Należy zdawać sobie sprawę z faktu, że Instagram jest portalem podlegającym częstemu kopiowaniu/indeksowaniu, dzięki czemu inne serwisy tworzą kopie profili z linkiem dofollow, a to powoduje wzrost aktywności strony. Również umieszczając zdjęcie produktu, warto w opisie wstawić skrócony link do jego strony, który następnie będzie łatwo skopiować i wkleić do przeglądarki.

followersi

Wstawiane zdjęcia powinny być estetyczne, wyraźne i wysokojakościowe. Wystrzegaj się chaotycznych zdjęć, powinny one skupiać uwagę na jednym obiekcie. Postaraj się utrzymać jednakowy styl publikowanych zdjęć, które występują zawsze w jednakowym rozmiarze i kolorystyce. W ten sposób utworzysz atrakcyjna galerię, a twój profil będzie się dobrze prezentować. Przed opublikowaniem dobrze dobranego zdjęcia, odpowiednio go otaguj. Każde zdjęcie powinno zawierać 20 tagów, które byłyby powiązane z tematyką twojego zdjęcia. Taki zabieg ma na celu wypromowanie twojego konta za pomocą innych, chętnie odwiedzanych. osoby przeglądające inny, atrakcyjny profil, będą mogły się natknąć na twój profil. Równie istotne są hashtagi, które są najistotniejsze w promowaniu zdjęcia. Dobierz 30 hashtagów, które odpowiednio opisują twoje zdjęcie, jednocześnie są popularne w danym czasie. Istnieją specjalne strony i aplikacje, które w umiejętny sposób pomogą ci dobierać hashtagi do danego zdjęcia.

Spraw aby twój profil był dynamiczny i ciekawy, nie wstawiaj monotonnych, podobnych zdjęć. Pamiętaj że możesz tam umieszczać filmy oraz organizować konkursy. To idealne miejsce do prowadzenia dialogu z klientami i fanami. Zdecydowanie nie poleca się kupować followersów na Instagramie. Pamiętaj, ze to Facebook jest właścicielem Instagrama, tak więc należy się spodziewać podobnej polityki. Prawdopodobnie w najbliższym czasie znikną z tej platformy, wszyscy “zakupieni” fani.

Tagi: , , , ,







Komentarze:


Jeden komentarz dotyczący: “Instagram a promocja marki – dowiedz się dlaczego musisz korzystać z tego narzędzia

  1. Marcin

    Świetny artykuł. Warto jeszcze wspomnieć coś o elemencie wzajemnej wdzięczności. Czyli jak w przypadku komentarzy na blogach 😉 Czyli: ja daje Tobie lajka, a Ty mi się odwdzięczasz bo oddajesz lajka na moim profilu. To samo jest z followersami i komentarzami. Dodam tylko, że niebawem otwieramy bloga na naszej stronie gdzie opiszemy więcej o tym. Pozdrawiam serdecznie 🙂 Bloga zapisałem do swojej listy i będę tu częściej zaglądał.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla:

Home.pl
PCC Rokita
Nasza Grupa Medyczna - NGM
Magic&Style.com
Exapro
BHP Gabi
Barrisol Pomorze
Dom Maklerski BDM S.A.
Gastroline - logo
Internet Stores
Pflegehelden
DEKO - pozycjonowanie firmy przez LTB