Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

Jak optymalnie poprawić widoczność nowego sklepu internetowego?

12 czerwca 2017 | 0 Komentarzy



Z każdym rokiem rośnie wartość branży e-commerce. Coraz więcej osób dostrzega niewątpliwe zalety robienia zakupów przez Internet bez konieczności wychodzenia z domu. Internetowy sklep dostępny jest całą dobę, co daje możliwość dokonywania zakupów w każdym momencie.

Przedsiębiorcy również zauważają, że sklep internetowy pozwala im docierać do większej grupy odbiorców niż w przypadku tradycyjnej formy sprzedaży. Dzięki e-commerce można oferować swoim klientom nieograniczoną ilość artykułów bez konieczności wynajmu sklepowej powierzchni. Założenie własnego sklepu internetowego jest pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu. Jednakże by sklep przynosił pożądane zyski musi być widoczny dla potencjalnych klientów.

Właściwa optymalizacja i pozycjonowanie

Nasz sklep internetowy musi być odpowiednio zoptymalizowany pod względem SEO. Dzięki skrupulatnie budowanemu zapleczu sklep będzie sukcesywnie zwiększał swoją pozycję w wyszukiwarce Google. Wartościowe i unikalne teksty wykorzystujące kluczowe frazy będą przyciągały nowych klientów. W tej kwestii warto skorzystać z usług profesjonalnych agencji i firm, które stworzą unikatowy i wartościowy content zależny od ustawień i algorytmów Google. Zamieszczane zdjęcia, opisy produktów czy  firmowy blog musi zawierać rzetelne i prawdziwe informacje. Dzięki temu, od samego istnienia naszego biznesu w sieci będzie budowany wiarygodny wizerunek firmy, który zachęci wielu klientów do powrotu.

Błyskawiczna promocja dzięki AdWords

Zalecanym działaniem dla branży e-commerce jest korzystanie z kampanii AdWords. Sponsorowane linki dzięki odpowiednio dobranym frazom kluczowym będą prezentować oferty naszego sklepu wszystkim internautom i tym samym zwiększać ruch na naszej stronie. Reklamy w postaci linków do konkretnych produktów lub usług będą wyświetlane na pierwszej stronie Google. Pozycja naszego sklepu w rankingu wyszukiwania zależna jest od jakości treści reklamowej oraz stawki maksymalnej za „kliknięcie”. Jeżeli te parametry będą spełnione nasz sklep będzie prezentowany jako pierwszy, co skutecznie zwiększy sprzedaż. Korzystając z możliwości reklam w Google możemy zmieniać fraz kluczowe jeżeli nie przynoszą one pożądanych efektów. Za pomocą szczegółowych statystyk na bieżąco można sprawdzać efektywność zastosowanych słów kluczowych czy stosunek pomiędzy wyświetleniami reklamy a ilością kliknięć.

e-commerce

Otwórz się na social media

Internetowy biznes coraz chętniej korzysta z możliwości jakie niosą media społecznościowe. Najczęściej w branży e-commerce wykorzystywany jest Facebook. Stworzenie przyciągającego fanpage’a to sposób, by nasz sklep został dostrzeżony przez miliony użytkowników tego portalu społecznościowego. Fanpage musi być oryginalny i wyróżniać się na tle konkurencji. Z pośrednictwem Facebooka możemy budować trwałe relacje  z naszymi klientami. Warto regularnie zamieszczać posty dotyczące naszej oferty, publikować zdjęcia prezentujące rozwój firmy oraz zachęcać do wzięcia udziału w ankietach czy badaniach, które pomogą nam w opracowaniu nowych kampanii marketingowych. Pozostałe media społecznościowe takie jak Instagram, Twitter, Snapchat, Youtube czy Pinterest pozwolą dotrzeć do większej liczby klientów i ułatwią budowanie pozytywnego wizerunku naszej marki.

Zainwestuj w remarketing

Remarketing polega na ponownym dotarciu do klientów, którzy odwiedzili nasz sklep. Każdemu z odwiedzających naszą stronę zostanie nadany indywidualny identyfikator i w określonym czasie zostaną wyświetlone graficzne lub tekstowe reklamy na odwiedzanych przez nich stronach. Remarketing skierowany jest do osób, które dokonały zakupu w naszym sklepie oraz do tych, które odwiedziły naszą stronę ale nie kupiły żadnych produktów. Każda z grup będzie miała wyświetlaną inną wersję reklamy, która będzie zachęcać do ponownego wejścia do naszego sklepu i skorzystania z naszej oferty. Jak wykazują statystyki remarketing zwiększa zasięg reklamy i liczbę odwiedzin na stronie oraz zwiększa przychód. Stosując możliwości remarketingu wzmacniamy wśród docelowej grup świadomość naszej marki. Pozwala łatwiej zdefiniować kryteria grupy odbiorczej takie jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy zainteresowania.

Dotarcie do nowych klientów dzięki e-mail marketingowi

E-mail marketing to wysyłanie marketingowych wiadomości bezpośrednio do potencjalnych klientów. E-maile będą wysyłane na adresy z listy odbiorców w celu reklamowania lub sprzedaży naszych  produktów albo usług. Jest to jedna z najszybszych, najprostszych i najtańszych metod marketingowych.

Ta forma promocji jest często zalecana dla małych i początkujących firm, ponieważ przy relatywnie niskich kosztach pozwala dotrzeć do dużej grupy odbiorców.

Jedną wiadomość możemy w każdej chwili wysłać do tysięcy osób. E-mail marketing ułatwia tworzenie relacji między naszą firmą a klientami, dzięki prostej komunikacji między stronami. Nasi klienci mogą odpowiedzieć na maila, wyrazić swoją opinie, które pomogą nam w dalszym rozwijaniu marketingu.

Powiadomienia Push zwiększą ruch

Powiadomienia Push, to stosunkowo nowy rodzaj krótkich komunikatów, które przesyłane są do stałych klientów. Wyświetlają się na ekranach komputerów i urządzeń mobilnych w formie małego okienka. Wykorzystując ten sposób komunikacji informujemy na bieżąco klientów o nowych ofertach, promocjach czy wyprzedażach.

Obecnie każdy e-przedsiębiorca dysponuje wieloma narzędziami, które pozwalają rozwijać biznes i zdobywać nowych klientów. Poza tradycyjnymi formami marketingu takimi jak pozycjonowanie i linki sponsorowane warto wykorzystać możliwości mediów społecznościowych i nowych trendów w sieci.

Tagi: ,





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla:

Home.pl
PCC Rokita
Nasza Grupa Medyczna - NGM
Magic&Style.com
Exapro
BHP Gabi
Barrisol Pomorze
Dom Maklerski BDM S.A.
Gastroline - logo
Internet Stores
Pflegehelden
DEKO - pozycjonowanie firmy przez LTB