Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

Jak skutecznie podwyższyć czas spędzony na stronie sklepu internetowego?

12 lipca 2017 | 0 Komentarzy



Wydłużenie czasu przebywania użytkowników na witrynie jest jednym ze sposobów zwiększania rankingu wyszukiwania. Wszystkie witryny e-commerce są oceniane i postrzegane jak prawdziwe sklepy. Każdy z nas widząc dużą liczbę klientów w danym sklepie, którzy oglądają produkty i robią zakupy, ocenia, że sklep posiada wyjątkową i korzystną ofertę.

Podobnie sklep jest oceniany przez Google, który rejestruje dużą liczbę wejść i czas spędzony na witrynie.

Nowi użytkownicy spędzają średnio na witrynie około 2 minut 31 sekund, a powracający na witrynę użytkownicy spędzają około 5 minut 31.

Jest to ponad dwukrotna różnica. Jak wykazują statystyki, użytkownicy, którzy powracają na witrynę, nie tylko spędzają więcej czasu i przeglądaj więcej stron, ale także częściej kupują i stają się lojalnymi klientami.

Witryna przyjazna dla użytkowników

Sama oferta produktów nie zapewni pożądanej liczby wejść i zwiększającego się czasu przebywania. Aby zachęcić internautów do dłuższego przebywania na naszej witrynie musimy zaoferować wartościowy content.

Przed rozpoczęciem budowania wartościowej treści należy sprawdzić poprawne działanie witryny pod kątem UX. Strona powinna szybko się ładować i poprawnie funkcjonować na urządzeniach przenośnych jak smartfon czy tablet. Szybkość ładowania strony można sprawdzić za pomocą narzędzia Google Page Speed. Dostępne jest również narzędzie Google Mobile Friendly, które sprawdza czy dana witryna będzie poprawnie wyświetlana na urządzeniach przenośnych.  Należy również sprawdzić czy wszystkie przyciski nawigacyjne są przejrzyste i łatwe w obsłudze. Należy również sprawdzić czy wszystkie linki są wyświetlane. Na stronie www.brokenlinkcheck.com można sprawdzić wszystkie wewnętrzne i zewnętrzne adresy URL.

dobry UX na stronie

Źródlo: goodui.org

Stwórz wartościową treść

Najpowszechniejszym sposobem zachęcania internautów do pozostania dłużej na danej witrynie jest prowadzenie bloga.

Blogi z wartościową treścią przynoszą wymierne korzyści w branży e-commerce. Po pierwsze w naturalny sposób generują ruch na stronie i zwiększają ranking w wyszukiwarce Google. Po drugie dzięki blogom użytkownicy zostają dłużej na stronie sklepu internetowego. Wszystkie wpisy na blogu muszą być unikalne.

Witryny, które stosują duplicated content, są wyświetlane na dalszych stronach w rankingu wyszukiwarek. Tworzenie treści musi być oparte o słowa kluczowe. Dzięki Google Keyword Planner można sprawdzić ile razy dana fraza jest wyszukiwana. Blog musi być wyjściem naprzeciw potrzebom klientów. Wpisy powinny pokazywać jak konkretne przedmioty lub usługi poprawią ich życie, rozwiną nowe umiejętności, pasję hobby lub ułatwią codzienne czynności.

W tworzonych artykułach i wpisach blogowych należy dodawać linki do konkretnych produktów. Blog wydłuża czas przebywania na stronie, lecz również w naturalny sposób zachęca do zakupu konkretnych produktów. Decydując się na prowadzenie bloga warto zadbać, by wpisy pojawiały się regularnie. Blog powinien mieć również wtyczki do najpopularniejszych mediów społecznościowych. Internauci znajdując wartościową treść mają potrzebę podzielenia się z innymi użytkownikami. W ten sposób można zwiększyć ruch na stronie a jednocześnie zwiększyć sprzedaż.

Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie możliwości komentowania. Kończąc artykuły pytaniami zachęcimy użytkowników do interakcji i dłuższego pozostania na stronie. Praktycznym rozwiązaniem jest również umieszczanie kolejnych artykułów na końcu tekstu. Jeżeli zadbamy by tekst był interesujący zachęcimy użytkowników do zapoznania się z nim. Można zaprogramować stronę w taki sposób by artykuły były wyświetlane automatycznie po przewinięciu strony do końca.

Forum zatrzymuje na dłużej

Dodanie do witryny forum może skutecznie zwiększyć ruch na stronie oraz podwyższyć średni czas spędzania na witrynie. Forum może stać się platformą, gdzie klienci znajdą eksperckie porady, wymienia z innymi użytkownikami swoje doświadczenia lub mogą zgłosić swoje opinie i sugestie właścicielowi witryny.  Dyskusje z innymi użytkownikami mogą skutecznie przedłużyć czas spędzony na witrynie. Forum może również zostać wykorzystane do kampanii buzz marketingowych, które w dyskretny sposób nakierują potencjalnych klientów na konkretne produkty i usługi.

forum seo24h.pl

Źródło: http://www.seo24h.pl – forum dla pozycjonerów

Galeria zdjęć

Jak wykazują statystyki, galerie zdjęć w witrynach e-commerce zwiększają trzykrotnie i ruch na stronie oraz dwukrotnie wydłużają czas spędzany na stronie. Zamieszczane zdjęcia oferowanych produktów, osób lub miejsc powinny być wysokiej jakości. W tym celu można wykorzystać darmowe programy takie jak PiktoChart, PicMonkey czy Canva, dzięki którym można zmodyfikować rozmiar zdjęcia i poprawić jego jakość. Artykuły bloga również powinny być opatrzone zdjęciami. Tekst obudowany zdjęciami jest atrakcyjniejszy i zachęca do czytania. Doskonałą bazą wysokiej jakości zdjęć i grafik jest między innymi ShutterStock. Wysokiej jakości zdjęcia oferowanych produktów na pewno zachęcą użytkowników do zapoznania się z ofertą i tym samym wydłuży się czas spędzony na witrynie.

Publikuj wideo

Stworzenie kanału na YouTube lub umieszczanie wideo na własnej witrynie jest świetnym sposobem na zatrzymanie potencjalnych klientów. Tworzone lub udostępniane materiały wideo powinny dotyczyć oferowanego asortymentu. Można za pośrednictwem filmów recenzować produkty, tworzyć inspiracje lub porównywać popularne marki. Zachęcenie użytkowników do obejrzenia kilkuminutowego materiału skutecznie wydłuży czas przebywania na stronie.

Ankiety zachęcają do działania

ankietaPublikowanie ankiet jest korzystnym działaniem w branży e-commerce. Po pierwsze ankieta pop-up jest dla użytkowników silnym bodźcem do działania. Dzięki ankiecie dostarczane są informacje o opiniach, potrzebach i sugestiach klientów. Ponadto internauta poświęcając kilka minut na wypełnienie i przesłanie ankiety pozostaje dłużej na stronie. Jedynie ankiety pop-up przynoszą wymierne rezultaty. Publikowanie ankiet w mailach zachęca niewielu użytkowników do działania

Tagi: , ,





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla: