Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

Kampania Google AdWords, czyli dobry przepis na… sukces

8 września 2016 | 1 Komentarz


Jeśli zastanawiacie się czasem, w jaki sposób Polacy korzystają z Internetu, to odpowiedzi są zaskakująco proste. Z badań rynku przeprowadzonych w 2014 roku przez agencję TNS i Google wynika, że większość internautów używa narzędzi dostępnych w sieci w celach komunikacyjnych (88% badanych sprawdza maile), ale także w celach informacyjnych (82%  użytkowników szuka w sieci informacji o produktach, kolejne grupy chcą sprawdzić pogodę, aktualności, newsy sportowe itd.).

Z AdWords dajesz klientom to, czego sami szukają

Dane dotyczące maili interesują nas w mniejszym stopniu. Znacznie bardziej ciekawy jest fakt, że obecnie większość osób, zanim zdecyduje się na jakikolwiek zakup, szuka informacji o usługach i produktach właśnie w sieci. Co to znaczy dla Twojej firmy? Jeśli sprzedajesz cokolwiek – przedmioty czy usługi – możesz podjąć odpowiednie kroki, by użytkownik znalazł w sieci właśnie Twoją ofertę.

W Polsce zdecydowanie największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google – dlatego jeśli ktoś chce kupić buty zimowe, znaleźć przepis na leczo, dobrą kawiarnię we Wrocławiu czy szewca w pobliżu swojego osiedla, nie będzie przeglądał książki telefonicznej, ale wpisze zapytanie w Google. Co zobaczy?

Sprawdźmy to na przykładzie przepisu na leczo:

Adwords wyniki

Pierwszy wyświetlający się wynik nie jest organicznym, naturalnym wynikiem, ale reklamą AdWords. Dopiero pod nią pojawiają się pozostałe wyniki. Jak wynika z badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez Ofcom, brytyjski koncern regulujący rynek komunikacji elektronicznej, 55% użytkowników wyszukiwarek nie odróżnia reklam od naturalnych wyników. Nawet mimo podpisu: REKLAMA.

Ważnym wyróżnikiem AdWords jest to, że reklama pojawia się w odpowiedzi na konkretne zapytanie użytkownika – nie jest więc tak denerwująca, jak reklama niekierowana, która wyświetla się zarówno zainteresowanym, jak i całkowicie obojętnym osobom. W przypadku kampanii AdWords Twoja reklama trafi dokładnie do tych osób, które same szukają podobnych usług i produktów. Jeśli ktoś szuka butów, dostanie buty, a nie mikser ręczny. Dzięki temu reklama w Google AdWords jest znacznie skuteczniejsza.

Jakkolwiek tradycyjne pozycjonowanie i działania SEO są niezwykle ważne, tak kampania Google AdWords pozwala wyprzedzić naturalne wyniki, znaleźć się NAD nimi, w miejscu o strategicznym znaczeniu. To właśnie tutaj koncentruje się najwięcej kliknięć internautów.

Inne badania z 2014 roku przeprowadzone przez brytyjską firmę Bunnyfoot wykazały, że 36% użytkowników nie wie, że klika w reklamy, szukając informacji na temat produktów. Badanie pokazało także, że 81% użytkowników częściej wybiera link sponsorowany niż ten naturalny.

Jak to działa?

Zasady nie są skomplikowane. Sponsorowany link możesz zamieścić w wyszukiwarce dzięki narzędziom do prowadzenia kampanii AdWords. Planowanie kampanii można przedstawić w skrócie:

Inografika Adwords

O czym jeszcze warto wiedzieć?

W kampanii AdWords płacisz tylko za efekt – jeśli reklama się nie wyświetla, nic Cię to nie kosztuje. Jeśli się wyświetla, a użytkownik w nią klinie – płacisz za kliknięcie określoną stawkę. W AdWords rozliczasz się na podstawie CPC, czyli cost per click (koszt za kliknięcie). Wysokość tej stawki zależy między innymi od konkurencyjności frazy. Drugą ważną wartością jest CTR, czyli click through rate – współczynnik liczby wyświetleń reklamy do liczby kliknięć. Pozwala on zmierzyć, czy kampania jest efektywna. Jeśli na 1000 wyświetleń otrzymujemy zaledwie 100 kliknięć, efektywność sytuuje się na poziomie 1% – warto wtedy pomyśleć nad modyfikacją kampanii.

Dobrze wybrane słowa kluczowe, stanowiące tekst linku, przynoszą wymierny efekt obu stronom. Użytkownik znajduje to, czego szukał, a usługodawca pozyskuje potencjalnego klienta i zwiększa ruch na stronie.

Kogoś może zdziwić, że trzeba płacić za kliknięcie. Jeśli jednak użytkownik kliknie w nasz link, oznacza to, że trafił na naszą stronę. W tym wypadku można mówić o sukcesie kampanii AdWords, ponieważ od samego początku chodzi właśnie o to, by przyciągnąć klienta i zachęcić go do odwiedzenia naszej strony. Umieszczenie reklamy w najlepszym miejscu wyszukiwarki to doskonała strategia – większość internautów wybiera kilka pierwszych wyników. Jeśli wśród nich znajdzie się Twoja reklama AdWords, znacząco zwiększasz swoje szanse.

Z kampanii AdWords korzystają nie tylko sklepy, oferujące konkretne produkty, ale także usługodawcy. Kampania może wykorzystać linki tekstowe, banery graficzne czy reklamę wideo. AdWords umożliwia również szczegółowe profilowanie grupy odbiorców. Ale o tym napiszemy innym razem.

Profesjonalnie przeprowadzona kampania Google AdWords to doskonały sposób na zwiększenie swojej rozpoznawalności i dotarcie do klienta. Nasza firma posiada certyfikat Google AdWords, przyznawany firmom, które biegle posługują się narzędziami AdWords. Przygotowanie kampanii u nas to Twoja szansa na efektywną promocję w wyszukiwarce.

Tagi: ,



Komentarze:


Jeden komentarz dotyczący: “Kampania Google AdWords, czyli dobry przepis na… sukces

  1. Marek Extraseo

    „55% użytkowników wyszukiwarek nie odróżnia reklam od naturalnych wyników. Nawet mimo podpisu: REKLAMA.” jest to bardzo dziwne ale prawdziwe. Ludzie nie mają czasu i klikają w „co popadnie” przez to wiele kliknięć jest nie trafionych – ale już takie są uroki Google. Adwords

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla: