Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

„Złap je wszystkie”, czyli 4 wskazówki, jak Pokemony pomogą ci w lokalnej promocji biznesu

15 lipca 2016 | 0 Komentarzy



W Stanach Zjednoczonych rekordy popularności wśród aplikacji mobilnych bije Pokemon Go, którą Nintendo wypuściło na rynek 5 lipca. W rankingach aplikacji mobilnych wyprzedziła nawet Facebooka, Snapchata i Twittera. Choć nie miała jeszcze swojej premiery we wszystkich krajach, jest już znana także użytkownikom w Polsce. Można ją pobrać z zagranicznych portali, wgrać na telefon i… właśnie, i co dalej?

Złap sobie Pokemona

Wyszukiwanie w Google „Pokemon Go” przebiło takie tematy jak zakończony niedawno szczyt NATO czy Brexit. Z aplikacji korzystają już miliony ludzi – nie tylko w Stanach, ale także w innych krajach. Wyjątkowość gry polega na tym, że wymaga ona wyjścia z domu i spotykania się z ludźmi w przestrzeni miasta czy w plenerze. Jak to działa?

Zainteresowanie

Warto zacząć od najważniejszych cech aplikacji, które przyczyniły się do tak wielkiego wzrostu zainteresowania grą. Są to równocześnie te cechy, które można sprytnie wykorzystać w celach marketingowych:

  • Użytkownik musi być w ruchu – celem grającego jest złapanie jak największej liczby Pokemonów. Żeby złapać lepsze, bardziej wartościowe okazy, trzeba znaleźć właściwe miejsce – dosłownie! Użytkownicy włączają GPS i krążą po swoim mieście i okolicy. W widoczny sposób wzmaga się wówczas ruch pieszy.
  • Ważne są konkretne miejsca – ponieważ gra jest powiązana ze światem rzeczywistym, użytkownik musi pokonać prawdziwą, nie wirtualną trasę, by odkryć miejsce, w którym może zdobyć darmowe gadżety (tzw. Poke-stop) lub znaleźć arenę (Gym), gdzie może się zmierzyć z innymi użytkownikami. Ponadto posługując się GPS-em poszukuje się kolejnych stworków. Wspomniane miejsca można wykorzystać, by pozostawić w nich „przynętę”, która przywabi więcej Pokemonów.
  • Duch drużynowy – w Pokemon Go użytkownicy określają swoją przynależność do jednej z trzech drużyn, reprezentowanych przez trzy kolory: Instinct (żółty), Mystic (niebieski) czy Valor (czerwony). To zachęta do współzawodnictwa, identyfikacji i nawiązywania nowych znajomości.
  • „Uspołeczniamy się” – aplikacja niejako wymusza spotkania i nawiązywanie kontaktu nawet z nieznajomymi, z którymi można wymienić porady czy anegdotki na temat złapanych Pokemonów i wygranych walk, oraz wymieniać się wirtualnymi gadżetami.

Jak wykorzystać te elementy gry, by promować swój biznes?

Lokalna Promocja – jak przyciągnąć graczy do swojego lokalu?

Każdy przedsiębiorca chciałby skorzystać z pojawiających się w wirtualnym świecie trendów. Niektóre rodzaje działalności mają jednak nieco ułatwione zadanie. Dla przykładu – firmy działające w miejscach, gdzie panuje spory ruch i w których pobliżu codziennie przechodzi wiele osób, w naturalny sposób mogą liczyć na większe zainteresowanie. Zwłaszcza jeśli ich firma znajduje się w pobliżu Poke-stop czy Gym – ale o tym za chwilę.

Także w Polsce w ciągu kilku dni na ulicach pojawiło się mnóstwo osób ze smartfonami. Gracze krążą po swoich miejscowościach, szukając Pokemonów. Żeby zdobyć nowy okaz, potrafią przejść nawet kilka kilometrów.

Oto pięć krótkich wskazówek, w jaki sposób możesz wykorzystać tę modę, aby podnieść swoją sprzedaż, wypromować biznes w okolicy i przyciągnąć klientów.

  1. Zastawiaj przynęty na Pokemony i… na klientów.

Właściciel baru L’Inizio Pizza na Long Island w Nowym Jorku twierdzi, że sprzedaż wzrosła aż o 75%, odkąd zaczął ściągać z aplikacji „przynęty”  na Pokemony. Wirtualne stworki „zamieszkały” w pobliżu, co wkrótce ściągnęło i graczy. Według doniesień magazynu New York Post właściciel baru wydał zaledwie dziesięć dolarów, czym przyciągnął tuzin Pokemonów – i całą grupę użytkowników. Jeśli prowadzisz biznes w pobliżu Poke-stop w miejscu, gdzie bywa sporo osób, możesz zostawić przynętę – w ciągu 30 minut zbiegną się Pokemony, a za nimi gracze. Zmęczeni pogonią może kupią przekąski – to doskonały pomysł dla kawiarni, barów, restauracji itp.

poke lure

  1. Wykorzystaj przynależność do grupy

Okazuje się, że bycie w drużynie Insctinct czy Valor ma ogromne znaczenie dla graczy. Zaproponuj użytkownikom dedykowane ich drużynie obniżki cen – tańsze napoje dla niebieskich we wtorki, darmowa dolewka dla żółtych w czwartki itp. Może spotkają się właśnie u ciebie, by wymieniać gadżety i doświadczenia.

promocje blue

  1. Sfotografuj Pokemona w swoim lokalu

A propos gadżetów – w ramach prowadzenia lokalu sam możesz zaoferować swoim klientom związane z grą atrakcje. Warto wykorzystać również narzędzia, jakie daje sama aplikacja, na przykład specjalny aparat, który pozwala sfotografować Pokemona mieszkającego w pobliżu twojego lokalu. Udostępniaj zdjęcia i informacje w mediach społecznościowych, by wzbudzić większe zainteresowanie. Aż 71% użytkowników w USA zainteresowało się aplikacją właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych – w ten sam sposób możesz przyciągnąć ich do siebie.

magicarp restauracja

  1. Ułatwiaj graczom życie

Aplikacja potrafi dość szybko wyczerpać zasilanie w telefonie, dlatego możesz skorzystać z tego, oferując graczom możliwość podładowania urządzeń. I napoje. Albo dowolny inny produkt.

poke charge

Pomysły na wykorzystanie nowego trendu można mnożyć. Przede wszystkim warto zapoznać się z aplikacją oraz sprawdzić, czy w pobliżu Twojej firmy znajdują się atrakcyjne dla graczy miejsca. Dostępne w Internecie mapy pozwalają sprawdzić, gdzie można znaleźć kolorowe potworki czy Poke-stop albo Gym.

Można również potraktować aplikację jako nowy rynek usług dotąd nieistniejących. Aby zdobyć nowego Pokemona trzeba przejść pieszo 2, 5 lub nawet 10 kilometrów – niektórzy użytkownicy wykorzystują do tego drony, ale trudno oszukać aplikację. Dlatego w San Francisco, przy dofinansowaniu Doliny Krzemowej, powstałe firma, która wynajmuje profesjonalnych… chodziarzy. Mogą oni za użytkownika chodzić po okolicy z jego telefonem i przejść potrzebny dystans, zbierając Pokemony za gracza.

Dobra strategia marketingowa wykorzystuje wszystkie sposoby, które mogą przydać się do skutecznej promocji biznesu. Więc dlaczego nie Pokemon Go?

Źródło : forbes.com

Tagi: , , ,





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla: