Pozycjonowanie Stron LTB Wrocław

Zmiany w układzie reklam AdWords

11 kwietnia 2016 | 0 Komentarzy



Co jakiś czas zespół Google postanawia zaskoczyć środowiska branżowe, wprowadzając zmiany w kwestiach dotychczas ustabilizowanych. Od niedawna w kampaniach AdWords ponad wynikami organicznymi wyświetlają się cztery linki tekstowe będące reklamą. Do tej pory temu układowi towarzyszyły także reklamy znajdujące się w sidebarach, jednak teraz ma to ulec zmianie.

Zmiany w Google AdWords

Dotychczasowy układ reklam i wyników po wpisaniu zapytania – na przykład frazy półbuty męskie Wrocław – pokazywał użytkownikowi trzylinki tekstowe, pod nimi –  wyniki organiczne, których porządek zależał od jakości strony i wysiłków agencji SEO, a obok, po prawej – reklamy produktowe oraz czasem także kolejne reklamy tekstowe.

Co się teraz zmieni? Przede wszystkim reklam będzie nieco mniej, a wyniki wyszukiwania wraz z linkami reklamowymi będą przedstawiane w bardziej uporządkowany sposób. To dobra zmiana dla tych, którzy często korzystają z urządzeń mobilnych – układ wyników w nowej wersji będzie dla nich wygodniejszy.

Adwords nowy układ

Konsekwencje wprowadzonych zmian dla skuteczności kampanii reklamowej

Skoro linki tekstowe znikają z sidebaru, obok wyników organicznych pojawia się znacznie więcej miejsca na reklamy produktowe, które stają się coraz częściej wykorzystywane. Z kolei jeśli nad wynikami mogą pojawić się jedynie cztery linki tekstowe w obrębie samej reklamy AdWords zapanuje silniejsza konkurencja. Konieczny okaże się zatem większy wysiłek, jeśli chodzi o zapewnienie swoim reklamom dobrych pozycji, tak by w ogóle dotarły one do użytkowników.

Minusem tego rozwiązania jest fakt, że wyniki organiczne przesuwają się znacznie w dół – jeśli oprócz linków tekstowych na stronie pojawi się także mapka i reklama produktowa, wyniki naturalne znajdą się na tyle nisko, że będą widoczne dopiero po przesunięciu strony w dół.

Co można zaliczyć na plus?

  • Większa liczba kliknięć w reklamy znajdujące się na pierwszych czterech miejscach wyszukiwarki,
  • Lepsze wyniki dla fraz produktowych,
  • Bardziej przejrzysty widok strony wyszukiwarki.

Te wszystkie zmiany pociągają za sobą konieczność optymalizacji kampanii reklamowej w AdWords. Aby osiągnąć zadowalające efekty i zanotować wzrost wejść na stronę oraz podnieść sprzedaż warto zadbać, by zajęła się tym profesjonalna agencja SEO, która skutecznie posługuje się narzędziami Google AdWords.

Tagi: , ,





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pracujemy dla: